Typiskt Engelsk...

Jag trivs verkligen här, men vissa väldigt engelska ting gör mej lite le ibland.

För det första har vi ju vänstertrafiken, som man aldrig kommer lära sej. kollar åt fel håll, sätter sej på fel sida i bilen...(jo, en av oss har faktiskt gjort det...)

Sen har vi min dusch. Det känns som jag aldrig får ur skiten ur mitt hår, för strålen är så svag. Om man vrider varma kranen allt som går, så får man jätteförsiktigt vrida den kalla pyttelite, så är vattnet ändå jättekallt...suck. Och snart är det skållhett igen, så får man trixa med kranen med milimeterrörelser...

Luften/ vattnet gör mitt hår frissigt och tungt! Inte bra! Dessutom har det varit väldigt kämpigt att hitta en hårspray som funkar bra! Efter mitt tredje köp, har jag äntligen hittat en som duger...

Spindlar. Stora snuskiga spindlar överallt. Och ingen förutom jag är rädd för dem. Det verkar som mamma spindels söner har växt upp. Och bosätter sej överallt! Jag har sett lite spindlar i stora format, men inte brytt mej så mycket för de inte har varit så nära. Men idag kunde jag inte gå in på framsidan av huset, för det var två feta nät med feta spindlar i mitt framför dörren! Jag gick till baksidan istället. När man väl ser sej omkring upptäcker man att man är omringad av spindlar, det var med blotta ögat 6 nät med en spindel i varje, runt mej på bakgården! På trappen upp till huset, men främst på solskyddet var alla stolar står. Jag vart helt förtvivlad när jag såg alla och kände hur det kröp i hel kroppen. Men min familj verkar inte förstå hur det är att vara spindelrädd...de skattarde när jag tog kort på en spindel, och sa att jag skulle visa den för mina systrar...

Att man har så dålig koll på hur mycket pengar man gör av med! Man tycker att så länge det är mynt, så är det inte så mycket pengar, och vips är det borta...

Att leva utan Knorrs Grillkrydda är hårt.



Men sen är det mycket bra med england:

Varmt väder nästan för jämnan ännu!

Tea- Times...

Alla trevliga folk!

Fish and chips!

God öl! 

 Vacker utsikt!

Nära till havet!

Uteställen som är öppet nästan dygnet runt!

Alla vegetariska restauranger och affärer! Hela Utbudet! Det känns som landet är gjort för mej!

Alla Roliga klädbutiker!

Slipper tvätta kläder...

Mänskliga och jättetrevliga/hjälpsamma lärare! Det är inte alla lärare som säger: " Bye darling, have a wonderful weekened"i, i Sverige (aja, om man skulle översätta det)

Och så får man bra motion...

Här kommer lite bilder från The Downs/Devils Dyke....Se och njut!
image28

Fin häst...:)
image29

På väg....
image30

Ser ni oss? Vi är som små myror!
image31

image32

image33

Gill våran lärare solar sig lite...
image34

Själva Devils Dyke...

image35

image36

image37

De hade kor...

image38

image39

Sötnos!!!
image40

Och så slutligen en bild på en av de där vidriga krypen som förpestar min tillvaro....

image41

Hej då!







Kommentarer
Postat av: anna maria

fina bilder. tycker inte det gör så mycket att de blir så ljusa, tycker det var kinda coolish. hehe

2007-09-24 @ 00:32:48
URL: http://annabitar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0