Otur...grr

Ja, den här veckan har ju varit helt okey. förutom att min dator bara fungerar varannan dag, och det är verkligen varannan dag! jättemysko! men idag funkar den iaf.

I veckan har vi bla. visat våran färdiga film för hela klassen (jag fick beröm för mitt (aktande?)! de andra hade varit jätteduktiga med, och alla ska få en dvd med allas filmer. det ska verkligen bli kul! ett minne för livet, liksom!
Vi har försökt bekanta oss med de nya i skolan lite bättre, det var i början av veckan en hel del uppdelning men det har blivit lite bättre tror jag. i torsdags hade vi fest för de nya i klassen, på skolans pavilijong, och sen drog vi in till Brighton. Det var jättekul! Vi var på ett ställe som hette Honeyclub, som var jättestort och lyxigt med två härliga dansgolv! På toaletten kunde man köpa allt möjligt av tanten som satt där (och även delade ut papper att torka händerna på): hårnålar, klubbor, låna hårspray eller mousse...allt möjligt! Dessutom var det kvalitet på utbudet av killar, vilket det inte har varit på andra ställen vi varit på :)
I onsdags var jag, annamaria och rebecka på Free But och kollade på liveband, de var bra men vi kom lite för sent. Men vi hittade ett annat ställe (som också hade gratis inträde) som hade flera liveband på g, det var mycket trevligt med lite hårdrock!
nu hoppar vi febrilt här..nåja, i fredags var man ju lite trött, men jag, Brownie, Ylva, Maria och Rebecka var till Global Café. Det är ett ställe som arrangerar träffar för alla utländska studenter omkring Brighton. Där kan man träffas och spela brädspel, äta middag billigt, och bara umgås. Vi hade jättetrevligt, och träffade massa trevliga personer som vi spelade spel med och körde lekar med (bla. hela havet stormar, hihi!) Vi träffade bland annat en tjej som var från Colombia, som varit här i nio månader. Hon kunde inte ett ord engelska, och åkte hit helt själv, och hon var verkligen jättebra på engelska! Det var verkligen kul, för alla var där av samma anledning: träffa folk! Alla var väldigt tillmötesgående och kom fram till en. Det var roligt också med den varierade åldern, jag och Maria satt och pratade med en 92- årig engelsman som var trevlig! Sen fanns det en pudding där också (jag hittar puddingar överallt)
Det är verkligen nyttigt att gå till ett ställe där man inte kan fuska med engelskan och använda svenska, när mna inte kan ordet. Istället får man förklara till personen förstår.
I går var jag, Rebecka och AnnaMaria ut igen.. Vi var in på ett ganska b- igt ställe, och där träffade vi tre av de nya i klassen, så vi följdes åt till en klubb som heter "Culture" där vi dansade loss! Tyvärr skulle jag ju träffa den där jättemysiga pojken där....en 20- årig chillenare, hur söt som helst! Vi dansade resten av kvällen till typ 3, sen när det stängde gick han, jag, AnnaMaria, Rebecka och en till kille runt och hamnade till slut på en pizzeria. Den andra killen som var med tjatade hela tiden om att det såg ut som att jag och "Andres" som han hette, såg ut att vara ett par för vi såg så kära ut...
Aja, vi hade jättetrevligt. Det som var så frustrerande var att när jag kom hem och skulle skicka han ett sms, fattades två siffror i hans telefonnummer! Och han tog aldrig mitt...Och jag lovade att antingen ringa eller skicka ett sms idag. Ush, livet är så orättvist. ..Men jag tror jag ska vara en "staker¨" och leta upp honom på hans skola....hehe...Har jag bestämt mej så har jag..Jag vill träffa han igen.

Jag har börjat få lite "sakna" känningar lite ibland nu senaste tiden. Sakna svensk pizza, sakna grillkrydda...:)
hehe, skoja, det är bara lite sanning i det:) Mest saknar jag såklart familjen och Bettina (och alla andra kompisar...) Jag ser verkligen fram emot att mamma och pappa ska komma i November, få visa dem mitt liv här! Jag trodde först att de inte skulle ha råd!
Sen saknar jag Isak, känns som man missar hans uppväxt ännu mer från England än från Mora. Jag hoppas verkligen att han kommer ihåg mej och inte är blyg för mej när jag kommer hem.
Sen Bettina, som man är van att se var dag...Och såklart er andra också!
Det är mest på kvällarna som man börjar tänka på var man befinner sej, miles and miles away from home...På dagarna har man jämt så fullt upp ändå, och träffar folk hela tiden.

Nu till veckan...
På tidsdag ska vi för tredje gånge försöka komma till en danslektion i Irländsk dans. Den här gången kan vi inte göra fel...
På fredag ska vi ha våran "Charity Day", då vi ska samla in pengar till välgörenhet, genom att arrangera aktiviteter för barn och vuxna på våran skola. Vi har varit tre grupper med olika arbetsuppgifter, och jag har varit i "publishing" och sett till att vi fått en bra reklampublicering. Sen har de andra i uppdrag att underhålla barnen, och den tredje har bakat. Vi kommer ha hopphus, fiskdamm, frågesport och lite allt möjligt. Det ska bli kul!

Jag är så lycklig att min fungerar idag så jag vill knappt sluta skriva, men nu börjar jag bli trött i nacken..Har köpt cd- skivor så jag ska nog bränna ut alla bilder och låtar och dyl. jag har, ifall den skulle totalkollapsa...Det är som om tangentbordet hänger sej, men samtidigt är allt segt och den kan inte öppna program och så...
aja, skomt.
Här kommer lite bilder, tog inga igår så det får bli från förra helgen...

Först har vi en bild på AnnaMaria spelar tursit...kolla in Rebecka till höger, hon är på väg att dö av skam. (hon har någon fobi för att vistas i kartors närhet...)
image42

Från vänster: Sofia, Maria och Rebecka
image43image44image45
Vet ej vad jag och AnnaMaria har för oss...jag tyckte bilden var lite rolig.

Hehe, Rebecka brukar vara svår att fota, typ som Linda..
image47

Jag i min rollfigur som "cutie"...
image48

Filmbranchen är tuff....klädbyten...Juventina försöker förstå sej på kameran...
image49

Förstår någon vad dettab betyder??
image51


Söt duva...
image53


Jag skunger kareoke...tjejen med fängelsedräkt försökte få med mej hem!!
image52

Sidney gobit..
image54

Utsikt från våran balkong, längst upp till höger ser ni toppspiran på vår skola!
image55


 

Kommentarer
Postat av: ida.

jag tycker att du ska ta och komma tillbaka till berget snart :) så kan vi dricka lite te :P haha, hoppas du har det brrra! <3

2007-10-01 @ 18:46:47
Postat av: Bettina

Saknar dig med stumpan, tror det var ditt "skådespeleri" som du fick beröm för. :) Vad kul att ni får det på DVD så vi andra får se sen! :D Puss honey

2007-10-05 @ 11:58:41
URL: http://xorcistina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0