Lite nytt skvaller från England..

Hallåj!

Ska se om jag kommer ihåg hur svenskan var nu då:) jodå, det verkar funka.
Kom inte riktigt ihåg vad jag berättat och inte, men jag kan berätta lite om helgen iaf...
I Lördags var jag och några till och latade oss pån stranden igen! Det är synd att det bara är stenstrand, men stenarna är så slipade av vattnet så de är rätt mjuka att gå på, sen slipper man sanden som kryper i alla kläder när man går hem:)
På kvällen var vi några som gick på öl-festival på ett ställe som heter Stanley Arms. Det gällde att inte fråga eftre lageröl fick jag höra, för där hade de bara "ale", villket är "riktig" öl. Vi fick en hel meny med olika ölsorter, och valde glatt en stor pint av en som verkade god. Men det där med "ale" var nog inget för någon av oss... Ölen var ljummen, och det var ingen kolsyra i. Men det är väl så dom vill ha det.. Jag, AnnaMaria och Rebecka åkte in till Brighton för att gå på klubb i stället. Vi var först till en pub, gick sen vidare till en klubb som hade gratis inträde och dansade loss lite. Rebecka fick något natt och försvann någon timme senare, så jag och AnnaMaria letade rätt på en rock/goth- klubb (Bnone) som vi varit på en gång tidigare. Där var det ett liveband som spelade en massa bra musik, så vi rockade loss allt vi kunde för att passa in bland alla rockare, punkare och allt det där var..superkul! Dansgolvet var i källaren, och där uppe hade de kareoke. Vi gick upp en sväng senare, och då träffade vi två trevliga brudar som sjöng, så vi (jag) sjöng jag också till Black Eyed Peas så klart..:) min Fergie... En av de där tjejerna verkade dock lite väl intresserad av oss, kanske på ett plan som jag och AnnaMaria inte riktigt var med på..
När klubben stängde så träffade vi två killar som var trevliga utanför (Greg som ni såg på bild förra inlägget, och hans kompis.) Vi gick en sväng och letade efter något som var öppet (klockan var då tre på natten), och hittade ett ställe som hette Funky Buddha, som hade öppet till sju på morgonen! inträdet var dyrt, men vi hade snälla pojkar med oss, och hade skoj när vi dansade till den relativt skumma musiken...
Klockan sju började vi bli lite trött, så då tog vi taxin hem...

I söndags var jag och AnnaMaria in till Brighton för att ta en sväng och kika på Gay- kvarteren för en fika. Vi passade även på att gå ut på Brighton Pier. Där hade de en massa cafeér, en jättestor spelhall och en massa karuseller och skoj, men vi var lite för trötta för att prova något..
Väl hemma var det familjemiddag på gång, jag var väldigt trött och inte alls sugen på att vara social, men det var första gången jag skulle träffa Corinne och Tonys sons familj på riktigt, så jag fick väl offra mej. Jag blev väldigt positivt överraskad, för alla vad jättetrevliga och pratglada (kanske med lite hjälp av vissa drycker?)
Det känns mycket enklare att umgås på helgerna när man har middagen ilag, för då har man liksom en anledning till att umgås.De har så mycket vänner som springer runt jämt, och det är så jobbigt då man inte vet om dom vill att man ska komma och va social, eller om de tycker att jag lägger mej i deras privatliv då. 
AnnaMaria kom också över senare på kvällen, så vi satt allihopa och hade det trevligt! De verkar gilla henne! Corinne bakade till och med en vegan- paj till henne en dag här i veckan...:)

Igår (Måndag) var det skola igen, och äntligen fick jag göra mina sista scener som "Cutie" i våran film. det är ganska pinsamt att springa runt i den där korta klänningen, högklackat, läppstoift och pippilotter på skolan....det är inte riktigt min....stil. Men jag tror filmen blir rätt bra, även om den är väldigt amatörs- mässig. Nu ska vi redigera, klippa och lägga till musik nu i veckan. Sen blir det någon "Socail Evening" då alla filmerna ska presenteras.

Idag har vi varit í Devils Dyke hela dagen och vandrat, det är jättestora bergs- kullar som omfamnar en enorm dal i den högre delen av East Sussex. Det var otroligt vackert, och de hade någon slags organisation som jobbade med att bevara denna area på ca 300 fotbollsplaner, behålla floran och så. Han sa att när man kollade ner på marken, så skulle det finnas ca 40 olika växtsorter på en kvadratmeter, en så rik flora som inte ens uppnås i regnskogen!!
Utsikten fån bergen över hela East Sussex var otrolig! (Vad andra sidan av bergen hette vet jag inte) Jorden på kullarna är så mjuk, så den formar sig lätt. Detta gör att man lätt kan se historien av områdena. (Ví hade en föreläsare). Otroligt att alla dessa kullar en gång varit täckt av vatten!
Jo, så nu är jag ganska trött i kroppen efter att ha vandrat hela dagen, och det blåste fruktansvärt där uppe också!
Kommer vara lagomt pigg till klockan sju, då jag Isabelle och Rebecka ska ta våran allra första lektion i Irish Dance! Men det ska bli otroligt spännande! Det har verkligen varit jättesvårt att hitta ställen i både England och Irland att hitta detta, men det är tur man har snälla värd- föräldrar! Corinne fixade biffen åt oss igår, när vi tre suttut på skolan i ca tre timmar och googlat efter dans- lektioner...


Kommentarer
Postat av: anna maria

dina inlägg är så roliga att läsa, woho!
men det där stället bnone, hade de liveband? det minns inte jag.. hur många öl hällde du i mig? :P
hihi kul att de gillar mig, jag tycker de verkar helmysiga! och jag tror de tycker väldigt bra om dig också så jag tror inte du behöver känna att du lägger dig i. men jag vet, det är svårt. känner lite så med min familj också.
och vad fint det var uppe på kullarna, mm :)
lycka till med dansen sen! nu ska jag kolla på bilderna jag tagit.
kram

2007-09-18 @ 18:10:44
URL: http://annabitar.blogg.se
Postat av: Bettina

Oj, ni verkar ha så skoj därborta mest hela tiden. Vad uttråkad du kommer bli när du kommer tillbaka, i alla fall om du ska hit till Moras trista vardag.. :P

2007-09-29 @ 16:04:55
URL: http://xorcistina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0