Full vecka...

Sist jag skrev har jag för mej att jag skulle just iväg på den irländska dansen, right?
Dansen var iaf väldigt komplicerad! Ush, jag tror inte jag har så bra taktkänsla...fast det är väldigt stor skillnad om man jämför med vanlig dans som jag är van vid. Det är så otroligt fint fotarbete, och snabbt. Sen ska kroppen vara spänd, men man ska samtidigt vara avslappnad i rörelserna...que?? Rebecka var sjuk och bara tittade på, så det var jag och isabell som dansade. Isabell lärde sig allt på en gång kändes det som och jag kämpade på tills jag dröp av svett...ush, näe, det kändes inte som min grej. men det är ju bara tre lektioner. Fast en tjej på dansen kanske ska ge oss några extra också, så vi hinner lära oss lite mer innan vi åker, för det är ju snart. Våran lärare tyckte att vi var ett "mission impossible" för att han skulle lära oss irländsk dans på 3 lektioner, och där på dansträningen fanns 10- åringar som dansat typ sen de kunde stå på benen...menmen, man kanske lär sej grunderna iaf...
tidigare den dagen var vi med kursen "brittish culture" till Lewis, en jättemysig gammal stad men trånga gränder, gamla byggnader och lugn jargong. Sue (vår lärare) guidade oss runt. Vi såg slottet som Henry den åttonde bott i, Virgina Wolfs hus (som varit en väderkvarn en gång i tiden). Vi såg också huset som Henry och hans första fru Elisabeth ägt, men museét som fanns inuti, var stängt. En liten skojig grej är att hans första dotter Mary, är orsaken till varför vi dricker Bloody Mary på krogen idag. Pappa Henry var nämligen inte nöjd med att bara ha en fru, och inom katolismen fick man inte ha fler. Henry försökte därför få England till protestantisk, där detta var möjligt. (Totalt hade han sex fruar, men han tröttnade på dem och skickade folk att döda dem) Iaf, Mary ville ha tillbaka protestantismen, och brände därför upp stora delar av Lewis. Därav "Bloody Mary".  Den natten firas fortfarande i Lewis, någon gång i November. Det är en av de störta händelserna i East Sussex, då de har brasor och fyrverkerier, försöker efterlikna den händelsen.
De hade också en jättefin, stor, park som man gärna skulle vardra i med en älskade...Tyvärr fanns det en liten shop i parken som jag gick in i, och vart där kär i en staty som var alldeles för stor och dyr för att tycka om. Jag var tvungen att kolla om jag fick med den på flyget, så jag reserveade den.
I Torsdags åkte jag och Emma in till Lewes med tåget, och jag hann precis dit innan de stängde. Glad i hågen konkade jag runt min älskade 10- kilos staty runt i Halva Lewes, för att visa Emma alla byggnader Sue visat oss andra tidigare. 3 timmar senare hemma igen, var jag ganska slut efter att ha konkat runt på den i 3 timmar...men glad!

Igår (fredag) hade vi våran välgörenhetsdag "charityday". Det gick nog ganska bra för oss, Anna (våran rektor) trodde att det gått mycket bättre än förra året. Ändå kändes det ganska b- igt tycker jag. Det hade kunnat bli så mycket bättre om vi planerat ilag bättre. Vi hade letioner hela förmiddagen, och sen fick vi shemat någon timme innan vi skulle börja jobba, så det vart jättestressigt, ingen hade koll på någonting vad det gällde café, barnlekar, quiz eller nått....och sen råkade några lärare säga till de som skulle börja jobba, att de kunde ta lunch. det betydde att det typ bara var jag och emma som jobbade första tiden, av det missförståndet, och vi visste INGENTING! Sen när alla lunchat så vart det bättre iaf, folk hamnade där de skulle va, så eftermiddagen vart ganska lyckat till slut.
Idag är ingen bra dag! Jag har feber och ont i halsen! Min jaktlycka gick inge bra (det finns alldeles för många språkskolor i Brighton), så jag bara måste åka in till Brighton på samma klubb som förra helgen, och hoppas han är där...ush...villken stalker jag är....:/ Men vi hade ju nått....

Slutligen lite bilder...

Virgina Wolfs hus...
image56

Del av slottet i bakgrunden, Johan i linsen!

image57

Slottet
image62


image58


image59

Lite av parken...
image60

Glasspaus...
image61

Annamaria eller Pippi? Det är frågan...
image63

Och min nya pojkvän som jag ska försöka få mamma och pappa att ta hem...:/
image64


Kommentarer
Postat av: anna maria

haha du din lilla stalker :P
närå, men jag hakar på dig i din andres-jakt, hoppas det blir bra det här.
annars kanske ni råkar stöta ihop någon annanstans någon gång, pga ödet. you never know..
brighton är la inte sååå stort ;P
och vad rolig pippi-bilden blev. jag vill ha den :)

2007-10-06 @ 19:34:34
URL: http://annabitar.blogg.se
Postat av: Annelie

Virginia Wolf & statyer, jadu syrran, du börjar bli riktigt kulturell...

2007-10-07 @ 19:08:18
Postat av: Bettina

Jadu... sicken staty att kära ner sig i. Men han är säkert mycket trevligare att ha i huset än en riktig karl haha!

2007-10-09 @ 13:15:46
URL: http://xorcistina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0