Avskedsfest!

Igår (fredag) hade skolan avskedsfest!
Vi hade hyrt en del av en pub, och hade lite plockmat, dryck och så. Väldigt trevligt! Man börjar inse vad många trevliga personer som man inte hunnit lära känna ännu! Lite synd var att ingen lärare kom, för alla var upptagna. Men Karen (skolans samordnare typ) kom iaf en stund och "joinade" oss.
Vi försökte samla ihop oss när det började bli dags att dra in till Brighton, och lyckligtvis gick de flesta till samma ställe, ett ställe som hette "skybar". Det var väl inte så jättebra musik, men eftersom nästan hela våran klass stod på dansgolvet och dansade vart det skoj ändå. Var en störig kille där också, som var ett praktexempel på engelsk kultur. Han var typ helt hyper och dansade och gjorde tricks som värsta token, var antingen väldigt förfriskad eller så naturligt. Han halsade i alla fall en öl under dansen. Sen när vi lämnade puben vid ca 3, såg vi han sitta i en bil. På förarsidan..
I morgon är det lucia!  Jag är dock lite sur, för igentligen skulle dramagruppen spelat upp sina sketcher under lucia, men nu blir det bara en av de 3 sketcherna, på grund av att de andra i min grupp, och de från den tredje gruppen vägrade. Men jag tycker det är så fegt, för vi har liksom övat det så vi kan det nästan utantill, och det känns som förgäves om man inte får visa vad man kan. Även Anna (rektorn) sa att vi var tvgna att göra den, när jag o rebecka frågade sist, och att det ingick att göra någon form av redovisning av det man gjort i slutet av kursen. Fast på samma gång är det inte så kul att spela teater med några som inte vill, och inte har någon inlevelse. Well, jag är ganska kass men jag tycker det är kul iaf, och gick in för det.

Ikväll blir det lugn filmkväll iaf, känns som en bra och billig lösning för en lördagkväll just nu...

Jag lekte papparazzi en dag i skolan, för att kunna visa er kära läsare, hur en dag på Swedish folk high school ser ut! Pass på nu!

Evelina och Louise
image146

Hehe, klassen brukar se lite mer engagerade ut, men vi tittade på en film om barn som skulle göra en julpjäs, men som spelades av vuxna männiksor...fanns väl några småtrista stunder, villket Martin gärna bevisar.
image147

Lunchtime...Kommer sakna maten!
image148
image149
image150

image151

Så här kul har vi på våran skola!
image152

En grönt kryp fastnade på linsen...
image153

Våran nya dramagrupp i färd med att luska ut vad för ord den andra menar, typ charader.
image154

Övning på tomteniss- framträdande...hehe. Louise har värsta ideén på hur tomtenissar ska se ut in act!
image155
image156


..Och här kommer bilder från när jag var barnvakt till två voffsingar som frös...
De var så söta, de kom in på mitt rum lite försiktigt och satte sej bredvid mej när jag satt vid datan, och titta upp på mej med sina bedjande ögon, så då hade vi kramkalas (stackars missy har ingen päls och skakar jämt, så henne får man hålla varm hela tiden)
image157
image158

Bye!

Kommentarer
Postat av: Bettina

Hehe, hade nästan glömt bort hur grön du är stumpan. Diggar den där koftan iaf. :D
Vilka små sötnosar de där frusna stackarna är...

2007-12-12 @ 10:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0